Saturday, October 09, 2010

Pemulung Kata

Seorang lelaki beranak satu yang merupakan kawan dekat saya mengetikkan kata-kata seperti air bah menyapu daratan pada chat sore itu, mungkin egonya sedang terusik.

Lelaki di Seberang : suatu saat kau bakal menemui hal-hal di masa lalu yg terbuka dengan berjalannya waktu.
Law : izzat right?
Lelaki di Seberang : betul sekali itu. bahkan kau mungkin akan menikmatinya.
Law : atas nama ego, maksudmu?
Lelaki di Seberang : iya.
Law : yeah, menurut gw "if you only knew" itu gak ada gunanya. who do you want to impress?
Lelaki di Seberang : yak betul, "dulu itu sebenarnya" dan "seharusnya dulu aku" adalah kata-kata sampah.
Law : kalo kau pungut brarti pemulung dong?
Lelaki di Seberang : eh, gw liat di 'Sex and the City', lho.
Law : kau nonton 'Sex and the City'? wow....

Lelaki beranak satu memang tidak ada salahnya nonton 'Sex and the City'. Hanya saja saat ini saringan komedi saya memang lagi rusak sehingga hal tersebut entah mengapa masuk kategori komedi.

Share

No comments: